stop over Singapore. - Reisverslag uit Singapore Island, Singapore van margriet en jac linssen - WaarBenJij.nu stop over Singapore. - Reisverslag uit Singapore Island, Singapore van margriet en jac linssen - WaarBenJij.nu

stop over Singapore.

Door: Jac Linssen

Blijf op de hoogte en volg margriet en jac

11 Februari 2016 | Singapore, Singapore Island

Nadat we in Dusseldorf zijn vertrokken met Emirates naar Dubai waar we 3 uur moesten wachten op de volgende vlucht naar Singapore.
Na een lange en vermoeiende vlucht kwamen we eindelijk doodmoe in Singapore aan.Gelijk met de ondergrondse MTR ( mas rapid transport ) naar ons hotel dat naast het Lavender station ligt, we konden met onze koffers zo de lobby van 't hotel binnenrijden. Op de 6 etage kregen we een kamertje zonder stopkontakten, wat wel lastig is voor mobiele telefoon, foto apparaten, selfie sticks enz. Voor Margriet's apneu apparaat moest ze andersom in bed gaan liggen om 't apparaat aan te kunnen sluiten in de kast
om het stopkontakt van het koelkastje te gebruiken. Doodop dus vroeg naar bed.
13 feb.
vanmorgen heerlijk ontbeten, voor mij wel vreemd dat er dan al nasi is met taugé, maar niet voor Margriet, zij moest alles uitproberen.
Na het eten gezellig de "luuj beklotse" bij 'n glas jus de orange.
Daarna zijn we de metro ingestapt om naar Marina bay te gaan kijken.
gelijk komt er een horde tieners op ons af, of ze van ons een foto mochten maken met een papieren hoed op.Ik vertelde hun dat er in Holland een liedje over ging van: 1-2-3-4 hoedje van, hoedje van enz.na een paar keer oefenen konden ze het al aardig, zovan: een-twee-dlie-viel, hoedje van, hoedje van een-twee-dlie-viel, hoedje van papiel. Lachend hebben daarna nog
een heel eind rond gewandeld om daarna naar Clarks kay een terrasje te pikken, waar heel veel is veranderd in die 20 jaar.weer de metro in en naar China town, hebben ze Margriet een blauwe kimono aangesmeerd, die nog goed koper is hier als een pot bier. Tevens werd er ook het Chinees nieuwjaar gevierd met trommel geroffel liepen jonglui door de Chinese wijk. Bij ons hotel om het hoekje heerlijk aziatisch gegeten, plannen maken voor morgen.
14 feb.
Valentijnsdag, dat was goed te merken toen we met de metro in down town
aankwamen de hele Orchard road was versierd en overal stonden bloemen stands waar foto's werden genomen door jonge paartjes. Het was er
behoorlijk warm met 'n luchtvochtigheidsgraad van 95%.Orchard road met z'n duizenden winkels, de ideale plek voor de shopping vrouwen. Moe van het slenteren hebben we besloten om lekker te gaan zwemmen in ons eigen zwembad.Na het laatste aziatisch avondmaal te hebben genuttigd, nog even van de zwoele avond genieten en dan naar bed. Morgenvroeg inpakken en op naar Australie.
15 feb.

• 13 Februari 2016 - 19:35

Truus En Jos:

Hallo vakantiekameraadjes. Eerste stuk zit er op. Moe, maar voldaan. Wat is dat leuk om jullie op deze wijze te volgen. Heeft Margriet maar een kimono gekocht? Morgen is het Valijntijnsdag, dan zit er nog wel een kimono aan. Raar dat ze daar geen stopcontacten hebben. Denk er aan Jac, de volgende keer eentje mee nemen in het koffer.Wij gaan a.s. dinsdag alsnog naar Vijlen de schade inhalen.
    Jac en Margriet, de groeten oet Zeist.