7 maart - Reisverslag uit Melbourne, Australië van margriet en jac linssen - WaarBenJij.nu 7 maart - Reisverslag uit Melbourne, Australië van margriet en jac linssen - WaarBenJij.nu

7 maart

Door: jac

Blijf op de hoogte en volg margriet en jac

08 Maart 2016 | Australië, Melbourne

Vandaag hebben we besloten om een dagje Melbourne te doen, en Kim wilde wel met meegaan, dus een beter gids konden we niet bedenken.
We reden met de auto naar Lilydale en vandaar gingen we verder met de trein. Vanuit het centraal station in Melbourne liepen we zo de 6 verdiepingen tellende bibliotheek binnen waar we alles goed konden bekijken. Kim leidde ons blindelings naar de prachtige overdekte arcades in down town city, en zo kwamen terecht bij haar oude werkgever " Koko black" waar we genoten van heerlijk kop koffie met zelf gemaakte chocola.
Ook bezochten we het kruiden winkeltje het " Gewürzthaus", dat eigenaar is van twee duitse zussen, waar de geur van de ontelbare kruiden je al in de deurs opening tegemoet komt.
Via één van de vele bruggen over de Yarra river kwamen we in "las vegas" het immens grote casino terecht, waar we onze ogen uit keken, waar horloges lagen van méér dan een half miljoen dollar, en die dezelfde tijd aangeven als mijn horloge van 20 euro.
Toen we honger kregen van het vele slenteren zochten we in China town naar een lekkere chinees en die waren er genoeg. Toen de city tram voorbij kwam zijn we in gestapt en tracteerde we ons op een rondje Melbourne om precies op tijd bij Young & Jackson aan te komen, want daar hadden we afgesproken met Antoinette en Nic Kuiper, ons gastgezin ten tijde van de LAVA groep in Geelong. Het werd een té gekke ontmoeting en samen hebben we nog een paar heerlijke pilsjes gedronken voordat we weer met de trein terug keerden. Vanaf Lilydale heeft Kim ons weer feilloos naar huis gereden.

• 08 Maart 2016 - 14:46

Mariet En Jacq Repping:

Hoi Ausies wat leuk dat jullie Nick en Antoinette hebben ontmoet in Melbourne. Weer een leuke belevenis voor jullie. Heel veel groeten en nog heel veel plezier.

• 09 Maart 2016 - 21:50

Truus En Jos:

Wat mooi en Kim als gediplomeerde reisleidster. En dan nog de ontmoeting met het gastgezin. Ik bespeur bij mijzelf toch enige jalouzie. Nooit gehad.
    Groetjes uit Zeist van Truus en Jos