4 maart - Reisverslag uit Warialda, Australië van margriet en jac linssen - WaarBenJij.nu 4 maart - Reisverslag uit Warialda, Australië van margriet en jac linssen - WaarBenJij.nu

4 maart

Door: jac

Blijf op de hoogte en volg margriet en jac

04 Maart 2016 | Australië, Warialda

Donderdag 3 maart met Jos de huur auto opgehaald in Coopers plains,
een prachtige Hýundai Elantra met 10.000 km op de teller.
Via Brisbane - Ipswich - Warwick -kwamen we in Goondiwindi op de A 39 terecht die helemaal doorloopt tot in Melbourne.
Maar een paar kilometer vóór Moree kwam ons een Truck tegemoet waardoor een steen omhoog sprong en met een knal op de voorruit belanden, wat een flinke ster werd, we reden door en plots kwam er een barst in van 25 cm. We hebben in Moree een motel gezocht voor 1 nacht en toen allerlei telefoontjes gepleegd want bij de verzekerings papieren zat een nummer bij van roadservice asistence. Uiteindelijk moest ik de volgende morgen bellen naar mijn pick up adres in Coopers plains en die maakte er een notitie van en zei dat ik ge woon kon doorrijden. Maar toen we vanavond in Parkes een nieuw motel aankwamen was de barst weer 10 cm gegroeid.
Gelukkig hebben we overal airco want het is nog steeds bloed en bloedheet.
we hebben nog 750km te gaan voor we in Warburton zijn.
Deze route is, zoals de bewoners zelf zeggen, het echte australie, en daar zijn we ook achter gekomen. Vandaag hebben we kilometers gereden door een finaal zwart geblakerd bos dat 4 jaar geleden is afgebrand, en heel veel dode kangoeroes langs de weg, die zijn aangereden.
Foto's toevoegen gaat heel moeilijk want wifi is hier zeldzaam.

• 04 Maart 2016 - 18:45

Truus En Jos:

Ha die Australiërs.
    genieten jullie maar lekker in Australië. Hier bijna de hele dag gesneeuwd. Wat een verschil. Heel goed van jou Jac dat je een heel goed merk auto hebt gehuurd. Ja, helaas is het glas van een ander merk. Jullie zijn weer lekker op weg, nog effen en jullie zijn bij Kim. Trouwens, Bodrum komt ook voor jullie steeds dichterbij. De prijs voor Bodrum is enorm gezakt, voor Didim niet. Voor ons hotel ben je nu voor 15 dagen €1000 voor twee personen kwijt. Wel in Eindhoven opstappen. Dus....... wie weet. Ook hebben wij de foto's bekeken. Mooi voor jullie!
    De groetjes uit Zeist. Doei!